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6 寄り添う

ブランドが人に寄り添うことができる一つの方法はパッケージを通じてです。身近にある物質的なものだからこそ生み出せる安心感や信頼感があります。デザイナーはそういった寄り添い方を言語化・可視化することが大切だと考えています。寄り添うということは聞こえはとても優しく穏やかですが、実際のところ一見使いやすそう、わかりやすいといったその場のみの優しさだけではありません。長い目で見て飽きがこないようなジワジワと浸透する寄り添い方もデザイン次第で創り出すことができます。

TO BE CLOSE

One way a brand can be “close to people” is through packaging. Since packaging is physically in close contact with people on a daily basis, there is a chance for us to create a healthy sense of security and trust. We believe that it is important to visualize and verbalize the ideal type of relationship between the object and the people. “Being close to people” sounds very gentle and calming, but in reality, simply being “easy to understand” or “easy to use” are not the only ways to be close to people. We want to create design that can slowly build up on people and become vital part of their lives in subtle and steadily manner.